Sammanställning av data, diagram

Jag har gjort en undersökning med några frågor som jag tyckte skulle vara intressant att få svar på. Jag har frågat en del personer genom dena bloggen och andra har jag ställt frågorna till direkt. Alla som medverkat i undersökningen har svarat på alla de fyra frågorna. Personerna som varit med och påverkat slutresultatet i denna undersökning har varit i åldern 14-24 år. I sammanställningen av svaren tog jag med lika många svar från tjejer som från killar.







Om man kollar på resultaten från undersökningen så ser man att det är rätt så många som inte riktigt vet vad de tycker om nätdejting. Det kan bero på att man inte har någon direkt erfarenhet av nätdejting. Man kan också se att de flesta inte skulle vilja använda sig av en dejtingsajt och många tycker det är fel att göra kärlek till en handelsvara. Däremot så kan man tycka att det är konstigt att det är 33 % som säger att nätdejting är bra jämfört med 17% som säger att det är dåligt. Varför tycker man det är bra när man samtidigt tycker att det är fel att göra kärlek till en handelsvara? Man kanske tycket att tjänsterna borde vara gratis. Det finns säkert många förklaringar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0