Samanstllning av data, diagram 2

Jag gjorde även en annan undersökning med en fråga som jag tyckte skulle vara intressant att få svar på. Jag har frågat en del personer genom denna bloggen och andra har jag ställt frågan till direkt. Personerna som varit med och påverkat slutresultatet i denna undersökning har varit i åldern 14-24 år. I sammanställningen av svaren tog jag med lika många svar från tjejer som från killar.

Som det framgår av diagrammet så säger majoriteten att de har blivigt påverkade. Vilket jag anser som negativt. Jag tycker egentligen inte att man ska behöva bli påverkad av hur man framställer kärlek i marknadsföringssyfte. Jag tycker att det räcker med att man är medveten om hur det framställs och hur det ser ut men man ska inte behöva bli påverkad i sitt tänkande. Jag tycker man ska kunna tänka fritt om vad man anser om kärlek.

 

Jag tror att det är väldigt lätt att bli påverkad. Hur mycket man blir påverkad är nog väldigt individuellt. Många blir nog påverkade undermedvetet för jag anser att det skulle vara väldigt svårt att inte ta åt sig av hur kärleken framställs i någon reklam eller annan marknadsföring. Vi är ju trotts allt uppväxta med detta.

 

Två tredjedelar av killarna svarade att de inte blivigt påverkade medans alla tjejerna svarade att de hade blivigt påverkade. Vilket är rätt så intressant. Jag tror det beror på att tjejer bryr sig mycket om hur man ska vara och bete sig. När tjejer ser t.ex. en reklam lägger de ner mer energi än killar på att titta på vad personerna i reklamen har för kläder, hur de ser ut, m.m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0