Undersökning, fråga angående kärlek

DENNA UNDERSÖKNINGEN ÄR AVSLUTAD - Tack till er som medverkade
I reklamer och annonser använder man ofta kärlek och relationer som huvudtema. Ofta ser man t.ex. i parfym reklamer den ”perfekta” bilden av en kvinna och en man och även i andra reklamer och annonser ser vi bilden av det ”perfekta” paret. Vem har sagt att kärleken har ett speciellt utseende eller kön? varför har man inte en bild på t.ex. ett äldre par eller ett gay par? det finns många äldre människor som ser den här reklamen på det ”perfekta unga” paret och tänker att de är för gamla och att kärleken inte är till för dem eller finns för dem. Många unga tänker också att de måste se så ”perfekta” ut som personerna i reklamen annars kommer de inte hitta kärleken. Dessa är bara några av de orsaker som kan leda till att man kanske har kärleken mitt framför sig men inte ser den. Man kanske ser den men väljer att inte ta emot den eftersom den inte talas om eller framställs som ”fel”.


För mig har den perfekta kärleken har ingen mall, karta eller instruktionsbok. Det är svårt att inse när de flesta av oss är uppväxta med bilden av riddaren som kommer och räddar prinsessan och de lever lyckliga i alla sina dagar.


Frågan:
Tror du att du har påverkats på något sätt i ditt tänkande kring kärlek pågrund av hur man framställer kärlek i marknadsförings syfte(reklam, annonser, filmer m.m.)?

Ja, Nej, Kanske


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja det har jag definitivt. Jag har märkt att det nästan alltid är ett par i 30-årsåldern, en kvinna som är blond och långhårig och lite kortare, och en man som är brunett, korthårig och lite längre än kvinnan.

2009-09-29 @ 18:24:59
Postat av: julia

Jag VET att alla har blivit påverkade av sådana saker, kan inte peka ut något speciellt så det får bli ett Ja/Kanske :)

2009-09-29 @ 20:22:30
URL: http://sengas.blogg.se/
Postat av: EMMA

Ja. Jag tror att man påverkas undermedvetet, även om man säger att man inte påverkas så tror jag att man gör det.

2009-09-29 @ 21:20:35
URL: http://randiglakrits.blogg.se/
Postat av: Markus

Klart man blivit på nått sätt. Men mestadels inte skulle jag säga.

2009-09-29 @ 22:01:38
URL: http://bxb.blogg.se/
Postat av: Malin - Hockeyfruga

ja de gör man nog, även om man inte tänker på det

2009-09-29 @ 22:37:40
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0